Parental school support and academic performance in students from Boyacá, Colombia

Autores/as

Palabras clave:

School support, academic achievement, study habits, rural educational institution, urban educational institution

Resumen

Introduction: Parental support includes important aspects such as school performance to support children and benefit their academic achievements, and in teaching practice, there is evidence of the lack of this parental involvement in the face of the support required by students. Objective: To analyze the relationship between parental school support and the academic performance of students in two educational institutions in the municipality of Santa Rosa de Viterbo (Boyacá – Colombia) for the year 2021.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Ingrid Selene Torres-Rojas, Universidad Nacional Abierta y a Distancia, Popayán, Colombia

 

 

Luz Karime Hernández Villadiego, Universidad Popular del Cesar. Valledupar. Colombia



Maira A. López-Castellar, Universidad Popular del Cesar. Valledupar, Colombia



Descargas

Publicado

04-06-2023

Cómo citar

Tamayo Jiménez, S. R. ., Torres-Rojas, I. S. ., Acosta Ramos, A. C. ., Hernández Villadiego, L. K. ., & López-Castellar, M. A. . (2023). Parental school support and academic performance in students from Boyacá, Colombia. Gaceta Médica De Caracas, 131(S3). Recuperado a partir de http://repositoriolinux.ucv.ve/ojs/index.php/rev_gmc/article/view/26558

Número

Sección

ARTÍCULOS ORIGINALES

Artículos más leídos del mismo autor/a

Artículos similares

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.