Psychometric properties of the questionnaire of educational inclusion (CIE) for university contexts

Autores/as

  • Sandra-Milena Carrillo-Sierra Universidad Simón Bolívar. Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales. Cúcuta - Colombia
  • Eliana María Ramírez-Ramírez Universidad Simón Bolívar, Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales, Cúcuta
  • Angélica Silvana Sanabria-Medina Universidad Simón Bolívar, Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales, Cúcuta
  • Jesús Forgiony-Santos Universidad Simón Bolívar, Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales, Cúcuta
  • Diego Rivera-Porras Universidad Simón Bolívar, Facultad de Ciencias Jurídicas y Sociales, Cúcuta

Palabras clave:

Inclusive education, inclusive education, university, higher education, knowledge, teaching practices, teacher’s attitude

Resumen

This study aimed to analyze the psychometric properties of the Questionnaire of Educational Inclusion (CIE) for University Contexts, applied to a sample of 171 university professors, stratified random sampling with proportional allocation. The CIE questionnaire’s factorial structure, reliability, and validity were evaluated. The 4-factor model, including four scales Attitudes, Knowledge, Practice, and Context were tested by Confirmatory Factor Analysis (CFA). The scale shows adequate psychometric properties, the CFA presents the goodness of fit indices (NFI=0.95; CFI=0.95 IFI= 0.90; MFI=0.80).

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Publicado

23-07-2022

Cómo citar

Carrillo-Sierra, S.-M. ., Ramírez-Ramírez, E. M. ., Sanabria-Medina, A. S. ., Forgiony-Santos, J. ., & Rivera-Porras, D. . (2022). Psychometric properties of the questionnaire of educational inclusion (CIE) for university contexts. Gaceta Médica De Caracas, 130(3S). Recuperado a partir de http://repositoriolinux.ucv.ve/ojs/index.php/rev_gmc/article/view/24157

Número

Sección

CONTENIDO

Artículos más leídos del mismo autor/a

1 2 > >> 

Artículos similares

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

También puede Iniciar una búsqueda de similitud avanzada para este artículo.