Application of invested learning in distance education

Authors

Keywords:

Learning, Flipped Classroom, Dashboard, Public Administration, Competences, Evaluation

Abstract

The main purpose of this research has been to explore the application of various concepts of Command Board for Agents belonging to the National Institute of Public Administration, through the implementation of flipped learning within the framework of an asynchronous virtual course offered by the National University of La Matanza. It has sought to promote flipped learning through the Moodle platform, based on the hypothesis: The application of flipped learning for the Agents of the National Institute of Public Administration in the Dashboard course developed by the National University of La Matanza in virtual mode favors the application and evaluation of student competencies. According to the results obtained during the research, the hypothesis is validated. The hypothesis is verified through the correct application of the statistical formulas, obtaining the standard deviation for the verification of the sample

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Sergio Daniel Conde, Universidad Nacional de La Matanza

Sergio Daniel Conde
Universidad Nacional de La Matanza
https://orcid.org/0009-0008-7684-840X
sconde@unlam.edu.ar
Argentina

Santiago Igarza, Universidad Nacional de La Matanza

Santiago Igarza
Universidad Nacional de La Matanza
https://orcid.org/0000-0003-0882-6854
asigarza@unlam.edu.ar
Argentina

References

Beltran Llera, J. A. (1996). Procesos, estrategias y técnicas de aprendizaje. Madrid: Síntesis.

Cobo Romaní, C. y Pardo Kuklinsky, H. (2007). Web 2.0. Inteligencia colectiva o medios fastfood. Grup de Recerca d’InteraccionsDigitals. Universidat de Vic. México: Flacso.

Collazos, C., Guerrero, L., Vergara, A. (2001). “Aprendizaje Colaborativo: un cambio en el rol del profesor”. Memorias del III Congreso de Educación Superior en Computación. Jornadas Chilenas de la Computación. Punta Arenas Chile.

Conde, S, Igarza S.(2017). Descubriendo Competencias por intermedio del Aprendizaje Invertido. ISBN 9789874248978

Consejo Federal de Decanos de Ingeniería – CONFEDI. (2018). “Propuesta de estándares de segunda generación para la acreditación de carreras de ingeniería en la República Argentina. LIBRO ROJO DE CONFEDI”. Universidad FASTA Ediciones.

Martin-Moreno, Q. (2004). "Aprendizaje colaborativo y redes de conocimiento" en Actas de las IX Jornadas Andaluzas de Organización y Dirección de Instituciones Educativas. Granada: Grupo Editorial Universitario: 55-70.

Piaget, J. (1978). La representación del mundo en el niño. Madrid: Morata.

Published

2024-07-17

How to Cite

Conde, S. D., & Igarza, S. (2024). Application of invested learning in distance education. Gestión I+D, 9(2), 157–184. Retrieved from http://repositoriolinux.ucv.ve/ojs/index.php/rev_GID/article/view/28885

Similar Articles

> >> 

You may also start an advanced similarity search for this article.